گزارش یک گونه جدید از تیره روناس (Rubiaceae) از ایران

نویسندگان

چکیده مقاله:

گونه.Crucianella macrostachya Boiss  برای اولین بار از ایران گزارش می گردد. این گونه از منطقه حفاظت شده بیستون در استان کرمانشاه در غرب ایران جمع‌آوری شده است. ویژگیها، محل دقیق جمع‌آوری، رویشگاه ، پراکنش جغرافیایی و آخرین وضعیت نامگذاری گیاه توضیح داده شده است.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گزارش یک گونه جدید از تیره روناس (rubiaceae) از ایران

گونه.crucianella macrostachya boiss  برای اولین بار از ایران گزارش می گردد. این گونه از منطقه حفاظت شده بیستون در استان کرمانشاه در غرب ایران جمع آوری شده است. ویژگیها، محل دقیق جمع آوری، رویشگاه ، پراکنش جغرافیایی و آخرین وضعیت نامگذاری گیاه توضیح داده شده است.

متن کامل

مطالعه‌ای در فلور ایران شامل چهار گونه جدید و معرفی یک گونه جالب از تیره Rubiaceae

در جریان نام گذاری گیاهان جمع‌آوری شده بمنظور نگارش فلور ایران بزبان فارسی و تکمیل هرباریوم مرکزی ایران (TARI) چهار گونه جدید از جنس‌های Atraphaxis،  Centaurea ، Heliotropium و Serratula معرفی می گردد.

متن کامل

گزارش گونه جدید از تیره گل‌گاو‌زبان (Boraginaceae) از ایران

 گونه‌های  Lappula drobovii ، Suchtelenia calycina var. acanthocarpa ، Solenanthus turkestanicus ، Trichodesma bamianicum برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردند. رویشگاه تمام این گونه‌ها استان خراسان می‌باشد.

متن کامل

گزارش جدید گونه Primula fedtschenkoi از تیره پامچال برای ایران

گونه  Primula fedtschenkoi که براساس فلورا ایرانیکا پراکنش آن تا کنون فقط از افغانستان و ازبکستان گزارش شده است، در این مقاله برای اولین بار از ایران (استان خراسان) گزارش می شود. این گونه از نظر ویژگی های ریخت شناسی با گونه شبیه به آن مقایسه شده است و تصویرها و نقشه پراکنش آن در ایران نشان داده شده است.

متن کامل

گزارش یک جنس (Arthraxon) از تیره گندمیان و یک گونه جدید (Carex caryophyllea) از تیره جگن برای فلور ایران

Arthraxon hispidus (Thunb.) Makino var. hispidus  به عنوان جنس جدید از تیره گندمیان  و .Carex caryophyllea Latourr به عنوان گونه جدید از تیره جگن برای اولین بار از ایران گزارش می گردند. جنس و گونه معرفی  شده به ترتیب از استان های گیلان (کیاشهر) و آذربایجان شرقی (منطقه حفاظت شده ارسباران) جمع آوری شده‌اند. ویژگی‌های تاگزونومیکی، محل دقیق جمع آوری، رویشگاه و پراکنش جغرافیایی هر یک توضیح داده شده ...

متن کامل

گزارش جدید گونه Sagina procumbens L.، تیره Caryophyllaceae از ایران

به منظور اجرای طرح "تهیه و نگارش فلور ایران به زبان فارسی"، جنس (Caryophyllaceae) Sagina L. کلیه نمونه‌های موجود از این جنس در هرباریوم موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور (TARI) مورد مطالعه و بررسی دقیق مورفومتری قرار گرفته و در نهایت شناسایی علمی گردیدند. از میان نمونه‌های شناسایی شده یک نمونه با نامSaginaprocumbens L.  شناسایی شد در حالی که پیش از این گونه مذکور از ایران گزارش نشده‌است. بنابرا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 11  شماره 1

صفحات  23- 25

تاریخ انتشار 2005-06-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023